\ РОЗВИТОК РУХЛИВОСТІ ОРГАНІВ АРТИКУЛЯЦІЙНОГО АПАРАТУ - ВАЖЛИВИЙ КРОК НА ШЛЯХУ ДО ПРАВИЛЬНОГО МОВЛЕННЯ - Гуманитарная сфера - Образование - Мариупольский городской совет

Обращения граждан


Мариуполь: Стратегия развития - 2021

Видеогалерея

Афиша выходного дня

Центр предоставления административных услуг

Общественный совет

Калькулятор субсидий

Контакт-центр г.Мариуполь

Фотогалерея

Державна підтримка енергозбереження
Государственный реестр избирателей
Телефон доверия

РОЗВИТОК РУХЛИВОСТІ ОРГАНІВ АРТИКУЛЯЦІЙНОГО АПАРАТУ - ВАЖЛИВИЙ КРОК НА ШЛЯХУ ДО ПРАВИЛЬНОГО МОВЛЕННЯ

Однією з причин порушення звуковимови у дітей може бути недостатня рухливість органів мовлення: язика, губ, щелеп та м’якого піднебіння. Порушення рухливості цих органів (малорухливість) тягне за собою нечітку, гугняву (з носовим відтінком), шепеляву, змазану вимову різних звуків.
Таким чином, важливе місце на шляху розвитку правильного мовлення повинна займати артикуляційна гімнастика. Метою її є – відпрацювання правильних, чітких рухів органів мовлення, необхідних для правильної вимови звуків.
Починати цю роботу слід задовго то того, як дитина навчиться говорити. Велику помилку роблять ті батьки, які протягом тривалого часу продовжують перетирати своїм дітям супи, перекручують м’ясо на м’ясорубку. Перетираючи їжу, Ви не допомагаєте дітям, а навпаки, затримуєте розвиток рухливості артикуляційного апарату. Багато батьків скаржаться на те, що їх малюки погано жують. Їм важко з’їсти такі фрукти та овочі, як морква, яблуко, огірок.
Для того, щоб розвинути рухливість органів артикуляційного апарату, тренувати й укріпити м’язи щок та язика необхідно обов’язково давати дитині жувати такі продукти, як:
скоринки хліба
сухарики
сушені фрукти (чорнослив, курагу, ізюм)
тверді фрукти (яблуко, груша)
тверді овочі (морква, огірок)
шматочки вареного м'яса.

Часто буває так, що дитина наслідує неправильне мовлення дорослих чи однолітків. Тому намагайтеся робити так, щоб дитина чула правильне, чітке, емоційно оформлене мовлення. Слід пам’ятати, що від самого народження малюк навчається рідній мові. Тому слідкуйте за своїм мовленням: не говоріть швидко, чітко вимовляйте усі звуки, проявляйте емоції під час розповіді. Не “сюсюкайте” з дитиною, адже їй буде набагато приємніше, якщо Ви будете спілкуватися з нею, як з дорослою.

Недоліки звуковимови можуть виникати внаслідок слабкості м’язів язика, губ або через порушення координації рухів, що проявляється в невмінні виконувати язиком чи губами точні цілеспрямовані рухи. Тому не слід чекати, а вже у дошкільному віці потрібно проводити спеціальну артикуляційну гімнастику, яка спрямована на розвиток рухливості мовних органів, чіткості та скоординованості їх рухів.

 За матеріалами сайту http://logopedia.com.ua/logopeds.htm

Комплекс упражнений для развития
артикуляторной моторики и мелкой моторики рук

1. Открыть рот – закрыть глаза,
открыть глаза – закрыть рот.

2. Руки на локтях перед лицом: открыть рот – раскрыть кулаки,
закрыть рот – сжать кулаки
.
3. Язык высунуть – руки вперед,
спрятать язык – руки на локти.

4. «Лошадка» - кулачки сжать-расжать.

5. «Насос» - втянуть щеки под счет и надуть (руки на столе).

6. «Подразнить кошку»: на тв.атаке К-К-К , руки вверх, пальцы
растопырить, опустить.

7. Голова: вперед-назад, влево-вправо.

8. «Удивимся»: указательный палец поднять и брови, опустить пальчик и
брови.

9. «Поцелуй маму»: губы и руки сильно сжать.

10. Чередование:   «Поцелуй» - «Лошадки».

11. Гласные на тв. атаке:  А-О-Э-У-Ы

12. Поднять правую руку, пропеть гласные с движением руки громко-тихо,
опустить.

13. Покусывание языка и руками сжимаем кольцо.

14. «Лопаточка» - раскрыть ладони.

15. Поплевать на кончик языка и пальцы сдвинуть с большого пальца.

16. Ручками похлопаем, ножками потопаем,
на носочках постояли, пяточками постучали.

 

Распечатать